زندگی حق همه
ساعت ۱:٠٩ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٧/٦/٢٦  

همیشه آرزو کردیم خوشبخت باشیم. آرامش داشته باشیم . اما این آرزو رو برای دیگران هم کردیم؟

دیشب یه خواب دیدم که باعث شد بیشتر به این مسئله فکر کنم. خودمو توی فقر دیدم و کاملا حسش کردم. آوارگی و شب گردی !!

همه ی ما  می دونیم فقر چیه بیماری چیه اما نمی تونیم ادعا کنیم واقعا درکش کردیم . شاید بعضی وقتا بهش فکر کنیم اما وظیفه ای رو به گردن خودمون نمیدونیم و اینطور خودمونو قانع می کنیم که کمک کوچیک من مشکلی رو حل نمی کنه .

یه کمی فکر کن به اطرافت نگاه کن  از اتاق تاریک خودبینیت بیرون بیا !خیلی ها هستند که می تونی زندگیشونو تغییر بدی حتی برای یک لحظه!

البته هستند کسایی که بیشتر از من می فهمند و واقعا درک می کنند و تنها به نوشتن و شعار دادن اکتفا نمی کنند . خیلی ها مثل ... 

اگر لذت کمک به دیگران رو حس کنی بهت قول می دم به آرامش نزدیکتر می شی .

زندگی وقتی قشنگه که همه خوشبخت باشیم

 


کلمات کلیدی: حرف های خودم
 
تصور کن
ساعت ۱:٢٥ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٧/٦/۱٧  

سلام دوست من

ازت می خوام لحظه ای تمرکز کنی .

خودت رو توی این موقعیت فرض کن:

به هر دلیلی نگران میشی که شاید مریض باشی .

میری آزمایشگاه با کلی استرس و ترس .

جواب آزمایشت امروز اومد . تو  ایدز داری!!!!!!!

؟؟ ایدز؟؟ مرگ تدریجی؟؟  نا امیدی؟؟ چه حسی داری؟؟

 حالا زندگی برات چه مفهومی داره؟؟

چیکار می خوای بکنی؟؟ 

 

 یه واقعیت تلخ  . خدایا  برای اونایی که بیمارند چه کار باید کرد؟؟؟

تنهاشون نذار


کلمات کلیدی: حرف های خودم
 
تغذیه ی صحیح در ماه رمضان
ساعت ٢:۱٥ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٧/٦/۱٢  

فواید کلی روزه گرفتن
1- بدن از خود واکنشهای ضروری را نشان داده، انسان با میل و رغبت به سوی طعام رود.
2- دفع سموم بدن معمولاً از راه کلیه ها صورت می گیرد و  کلیه ها استراحت می نمایند.
3- فرصت دادن به سلولها و غدد بدن برای تجدید قوا و انجام وظایف خود به صورت مطلوب و کامل
4- کاهش رسوبات چربی در شریانها و پیشگیری از تصلب شرایین

 

20 راهکار برای تغذیه درست در ماه رمضان

1- از غذاهای پُر فیبر، زیاد مصرف کنید. این غذاها شامل: میوه ها، سبزیجات، حبوبات و تمامی غلات می باشد. این ها جزو گروه کربوهیدرات های مفید می باشند. فواید آنها بسیار است، از جمله اینکه:

مغذی می باشند، باعث احساس سیری می شوند، نسبتا کم کالری می باشند، 30-20 گرم فیبر مورد نیاز در روز را تامین می کنند، به آرامی هضم می شوند، بنابراین اثر کمتری روی انسولین و قند خون دارند. همچنین دارای ویتامین ها و عناصر معدنی مفید برای سلامتی بدن هستند، مانند: ویتامین C ، ویتامین های گروه B و آهن .

 

2- در رژیم غذایی خود انواع سبزیجات و میوه های سبز، زرد و نارنجی را قرار دهید. مانند: کلم بروکلی ، هویج و لیمو. این گروه دارای آنتی اکسیدان می باشند که برای حفاظت از بدن در برابر سرطان و بیماری های دیگر بسیار مهم می باشند. بهتر است روزانه 5-4 عدد میوه و سبزی فراوانی مصرف کنید.

 

3- خوردن شکر و کربوهیدرات های تصفیه شده نظیر: نان سفید و همین طور میان وعده های شور و چرب و چاشنی های تند را در رژیم خود کاهش دهید. بسیاری از غذاهای شیرین، چربی زیادی هم دارند، بنابراین کالری زیادی به بدن فرد می رسانند و فرد میل کمتری به غذاهای مفید پیدا می کند.

 

4- چربی های حیوانی را مصرف نکنید، زیرا دارای چربی اشباع می باشند که باعث افزایش مقدار کلسترول خون می گردند و مضرات فوق العاده زیادی برای سلامتی دارند. گوشت بدون چربی، مرغ بدون پوست و لبنیات کم چرب یا بدون چربی را مصرف کنید.

 

5- از روغن های نباتی جامد (روغن های مایع گیاهی هیدروژنه شده) در پخت غذا استفاده نکنید، زیرا این ها تبدیل به چربی های نوع ترانس(چربی های اشباع شده) می گردند. این نوع چربی ها در غذاهای آماده بیرون(فست فودها) نیز یافت می شوند.

 

6- آجیل و ماهی زیاد مصرف کنید، زیرا دارای چربی غیراشباع(چربی خوب) می باشند.

 

7- بشقاب خود را پُر نکنید. نه آن قدر غذا زیاد بریزید که نتوانید بخورید و نه آن قدر کم، که گرسنه بمانید. این امر را خصوصا در مورد غذاهای پُر کالری رعایت کنید.

 

8- کلسترول دریافتی را پایین تر از 300 میلی گرم در روز نگاه دارید. کلسترول در غذاهای حیوانی مانند: گوشت قرمز، مرغ، لبنیات و زرده تخم مرغ یافت می شود.

 

9- تنوع را در رژیم غذایی رعایت کنید. سعی نکنید احتیاجات غذایی خود را با خوردن یک نوع غذا تامین کنید، زیرا ممکن است شما به ماده مغذی ای احتیاج داشته باشید که در آن غذا موجود نباشد، بنابراین با مصرف انواع غذاها می توانید مطمئن باشید که تمام نیازهای تغذیه ای خود را تامین کرده اید.

10- به مقدار کافی کلسیم مصرف کنید. کلسیم برای استحکام استخوان ها و تقویت دندان ها بسیار مهم است. کلسیم را از منابع کم چرب نظیر: شیر کم چرب یا ماست کم چرب فراهم کنید. اگر شما به مقدار کافی کلسیم را از غذا دریافت نمی کنید، می توانید از مکمل کلسیم(با مشورت پزشک) استفاده کنید.

 

11- سعی کنید احتیاجات ویتامینی و عناصر معدنی خود را از طریق غذاها برآورده کنید، نه از مکمل های دارویی، زیرا مکمل ها نمی توانند جای غذا را بگیرند.

 

12- وزن خود را ثابت نگه دارید. ورزش کردن و اصولا فعال بودن را در زندگی روزمره خود فراموش نکنید. در ماه رمضان نیز ورزش کردن را فراموش نکنید. شما می توانید ورزش های کششی انجام دهید یا به پیاده روی بروید. رژیم غذایی+ ورزش= کنترل وزن و سلامتی.

 

13- در ماه رمضان، مصرف چای و قهوه را محدود کنید، زیرا این مواد باعث افزایش ادرار و از دست دادن آب بدن می شوند.

 

14- بهتر است مانند سایر اوقات، سه وعده غذایی داشته باشید: سحری، افطار و شام. همچنین بین افطار و شام باید فاصله باشد.

 

15- برای رفع یبوست و بوی بد دهان ، بهتر است میوه و سبزی را در سه وعده غذایی خود منظور کنید. بهتر است بعد از خوردن سحری، 2-1 عدد میوه و مقداری سبزی مصرف کنید و بقیه میوه و سبزی را در زمان شام مصرف کنید.

 

16- برای ثابت نگه داشتن قند خون، شیرینی و مواد غذایی ناسالم را استفاده نکنید، بلکه خرما بخورید.

 

17- در افطار از غذاهای حجیم استفاده نکنید، بلکه بدن خود را آرام آرام برای شام آماده کنید. در غیر این صورت شما دچار انواع بیماری های گوارشی از قبیل: سوزش معده ، نفخ و... می گردید.

18- آب را فراموش نکنید. آب در حدود دو سوم وزن بدن را تشکیل می دهد. آب باعث سرحالی و سرزندگی می شود و همچنین برای رساندن مواد غذایی به اندام های بدن لازم است. لذا توصیه می شود که بعد از افطار آب بنوشید.

آب بهتر است ولرم باشد، تا مواد سمی را از راه ادرار و تنفس از بدن خارج کند و همچنین جلوی ورود باکتری های مضر به بدن را بگیرد.

 

19- برای خوردن سحری وقت کافی قرار دهید و با آرامش و دور از استرس غذای خود را بخورید.

 

20- بهتر است در وقت سحر از کربوهیدرات های پیچیده استفاده کنید، زیرا این گروه تا 8 ساعت در بدن باقی می مانند. این در حالی است که کربوهیدرات های ساده(مانند: شکر) فقط 3 تا 4 ساعت در بدن می مانند. کربوهیدرات های پیچیده شامل: نان، عدس، جو، غلات، برنج، سیب زمینی ، میوه، سبزیجات و حبوبات می باشند.

 

ماه پُربرکت همراه با سلامتی و تندرستی را برای شما آرزومندم.


 
جهت یابی بدون کمک قطب نما
ساعت ۱:۱٥ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٧/٦/۳  

جهت یابی به کمک ساعت مچی !


از ساعت معمولی می توان به طور تقریب برای تعیین شمال حقیقی استفاده کرد. در نیمکره شمالی عقربه ساعت شمار سمت خورشید قرار می گیرد که در این موقع نیمساز زاویه بین عقربه ساعت شمار و ساعت 12 معرف امتداد شمال و جنوب خواهد بود. البته این طریق در مورد وقت های محلی صدق می کند و در مورد وقتهای غیر محلی بهترین گزینه، تنظیم ساعت به وقت محلی است.
اگر در تعیین شمال مردد شدید به خاطر بیاورید که خورشید قبل از ظهر در سمت مشرق و هنگام عصر در سمت مغرب قرار می گیرد.


در نیمکره جنوبی روش کمی تفاوت دارد، بدین ترتیب که ابتدا ساعت 12 را به سمت خورشید گرفته و نیمساز زاویه بین ساعت 12 و عقربه ساعت شمار را رسم کنید. این نیمساز امتداد شمال- جنوب را نشان خواهد داد

 

جهت یابی توسط خمیدگی درختان

تنه تک درخت ها معمولا به شکل مشخصی به طرف شرق انحنا پیدا می کنند. حتی جهت رویش خزه ها روی تنه درخت ها هم به ما کمک می کند : معمولا خزه ها  روی قسمت های مرطوب تر تنه درخت بیشتر می رویند پس هر طرف که خزه بیشتری داشته باشد طرف غرب است.

 

 

 جهت یابی با هلال ماه در شب

اگر دقت کرده باشید در هنگامی که هلال ماه در اسمان دیده میشود با وصل کردن دو سر هلال ماه به هم و امتداد ان به طرف پایین می توان حرف p و یا q ‌انگلیسی را ساخت . اگر حرف p ‌ساخته شود ، حلال ماه به طرف غرب است و اگر حرف q ساخته شود هلال ماه به طرف شرق است .

 

 

جهت یابی با آهن ربا

 اگر اهن ربایی که قطب شمال و جنوب ان معلوم است را از وسط با یک نخ اویزان کنیم قطب s ان به طرف شمال می ایستد

 

جهت یابی توسط تنه بریده شده درخت

هرگاه تنه بریده شده درختی پیدا شد روی درخت دوایری مشاهده می شود جایی که دایره ها به هم نزدیک شده اند شمال است.

 

 جهت یابی  توسط لانه مورچه  !

آن قسمتی از خاک لانه مورچه که ریخته شده شمال است.

جهت یابی  توسط دیوار

آن طرف از دیوار که ریختگی دارد رو به شمال است اگر هر دو طرف دیوار ریختگی داشت آن طرف از دیوار که خاک مرطوب تری دارد سمت شمال است.

 

جهت یابی  توسط برف کوهستان

 قسمتی ازدامنه کوهستان که برف آن آب شده رو به جنوب است

 

جهت یابی  توسط پوست درختان

پوست آن طرف از تنه درختان که زخیم تر است رو به شمال است.

جهت یابی  توسط برگ درختان

 برگ آن طرف از درخت که سبزتر است رو به شمال است


 
 
 
 

بهترین کدها و بهترین دانلودها در مینوس